Who's Online
35 Registered (Aleksander Wiik, AndreasDrangevåg, Arild-J, Audun Tvedt, Bengt Kauserud, Frode Løtvedt, Geir Dyvik, Henri, Håkon S, Inge, Jon Fjelldal, JosteinØysæd, larsenv, Lene, luftkongen, Mikael Ulstrup, Nikolas @ Streamer, Nina-Beate, Oddvar Rasmussen, Ole-J, OysteinWalle, Pål H R, Pål T, Robert Haugen, RobertB, Rolf Dale, shama, SondreMN, stigs, telund, T_A_J, Walle, www.flyby-fester.no, Yellowbird™, ådri), 330 Guests and 24 Spiders online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
September
M Tu W Th F Sa Su
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
Shout Box

Forum Stats
1722 Members
15 Forums
7026 Topics
30909 Posts

Max Online: 478 @ I går kl 00:34
Search

Top Posters
Pål H R 1274
Yellowbird™ 659
nicolay 596
Jorgie 501
Geir Dyvik 500
Newest Members
Knut Olaf Hauge, ParaStian, Johan Bergkvist, AndreasDrangevåg, Arnstein Moen
1722 Registered Users
Topic Options
Rate This Topic
#30754 - 30/07/2010 02:37 Syncro med PPG
Yellowbird™ Avlogget   content
Medlem

Registered: 06/12/2001
Loc: Ulsteinvik, Sunnmøre
Heisann.

Kom over videoen ACRO PARAMOTOR AT BASSE-HAM 2010 - Fly Products på justACRO.com ganske så estetisk må jeg si. Man trenger ikke å fly acro bare man flyr syncro så fanger det nok publikums oppmerksomhet.

Har savnet å se tre eller flere utføre noen koordinerte regisserte svinger på Voss under Veko. Acro er jo kult å se på, men om noen gjør noen svinger synkront så er det etter min mening like kult.

Kunne ikke noen prøvd å fått øvd inn et lite program til neste år?

Optimistisk hilsen -Mickey- smile

#30755 - 30/07/2010 11:30 Re: Syncro med PPG [Re: Yellowbird™]
Øystein K. Pålogget
Medlem

Registered: 02/08/2008
Jeg er med. Fløy litt under NM-Acro, men savnet en å fly sammen med. Ett innøvd syncro. program er finere å se på en bare en som jaller rundt. Jo flere jo mer oppsiktsvekkende kan oppvisningen lages.

#30764 - 31/07/2010 22:15 Re: Syncro med PPG [Re: Øystein K.]
Medlem

For ordens skyld.

Det jeg mente og fortsatt mener er at om man skal imponere publikum så er det etter min personlige mening kun de som flyr acro som vet hvor vanskelig en gitt øvelse er og blir tilsvarende imponert over det.

Det som gjør at publikum lar seg rive med er show. Om tre eller flere piloter bare gjør synkrone wingovers eller 360'er så er jeg sikker på at publikum synest det kan se råere ut enn om en PPG-pilot gjør noen halsbrekkende øvelser. Det er ikke mange publikummere som klarer å skille acro-øvelser fra problemer i luften.

Så fort noe blir gjort synkront er det hevet over enhver tvil at dette er tilfeldig. Det jeg mener er at man trenger ikke legge listen så høyt at enkelte som kunne vært med å laget et helt enkelt men likevel fantastisk show lar være fordi det høres for acro ut. Do you catch my drift?

Det finnes jo masse kule formasjoner og formasjonsendringer som gutta med utskytningssete flyr som like godt kan flyes med PPG. Og om man gjør noe jeg har forkjærlighet for når det gjelder å gjøre litt ekstra for publikum så hiver man på litt røyk smile

Ja til PPG oppvisninger av den enkle men virkningsfulle sorten. -Mickey- smile

#30765 - 01/08/2010 11:28 Re: Syncro med PPG [Re: Yellowbird™]
Øystein K. Pålogget
Medlem

Registered: 02/08/2008
Som nevnt i tidligere"Jo flere jo mer oppsiktsvekkende kan oppvisningen lages." mente ikke med dette å antyde att det lå noen acro øvelser i dette. Jo flere vi er jo mindre trenger vi gjøre for att det ser bra ut, jeg har søkt på you Tube etter en film jeg så for noen mnd. siden men finner den ikke igjen. Det var 12-15 PPG'ere som kom flygende inn over en stadion, det eneste di gjorde var egentlig bare å fly 4-5 ved siden av hverandre og 3-4 over hverandre, mer skulle det ikke til før publikum synes det var ett bra innslag. PS. det er vanskelig nokk å få alt til å klaffe så alle ligger på rette stedet til rett tid.

#30766 - 01/08/2010 22:48 Re: Syncro med PPG [Re: Øystein K.]
Medlem

Sjekket litt rundt.

Søkte på youtube etter PPG og formation. Blant annet disse to kom opp, litt inspirasjon:

Skal gjøre ganske mye for å sponse dere med røyk hvis ønskelig til showet dere forhåpentligvis drar igang til neste års ekstremsportveke smile

Forventningsfull hilsen -Mickey- smile

Moderator:  Audun Tvedt