Hei folkens I Tyrkia finnes et utrolig flott sted som heter Öludeniz. Det er et fantastisk flysted som byr på det meste en Acro nerd trenger... masse lekehøyde over vann , varmt og fint vær, transport til takoff og billig øl ( transport til takeoff tar ca 40 min og koster rundt 90 kr pr tur men til gjengjeld har man sinnsyk leke høyde da) Har vert her 2 ganger før og jeg digger stedet......
Her tar man av i 1900 m høyde kommer over vannet i 1200m høyde og havner mann i vannet kommer de lokale utrolig kjapt for en 50 lapp Været der nede bruker og være strålende på høsten . 30 grader i luften og vannet er ikke mye kjøligere det heller.
Luis ,jeg og mein Frau har nå lekt med tanken om å ta en Acro treningstur hit de siste mnd. Vi har nå endelig tatt steget,, Vi har bestilt og er nå klare for høstens Acro tur
Flere har også latt seg friste ,, så nå er vi en gjeng som skal nedover 18-25 sep.
Den billigste måten å komme seg nedover hit er å bestille via startour. Man velger Charter--- Tyrkia----Dalaman---Öludeniz- Husk å krysse av på "transport til hotell 150 kr" et stykke ut i bestillingen Vi ligger på Karbel beach hotell. Prisen ligger på 5500 pr pers. hvis man er 2 i et dobbeltrom 6500 kr hvis man reiser alene.
men
det går også ann å bestille kun flybillett med startour og ordne hotell der nede..-...... hvis Karbel Beach hotel er fullt.
OBS!! Hvis siste alternativ...... ta kontakt med startour pr tlf for ordning med transport til Oludeniz, Oludeniz ligger 40 min kjøring fra Dalaman flyplass. Transport er ikke mulig å velge på nett hvis man kun velger flybillett
Det er noe spesielt med å ta av på 2000m , lande ved sjøen , ta et bad mens en øl serveres på noe som er kåret til europas fineste strand
#28580 - 27/07/200901:46Re: Out of Control Acro Tour - Öludeniz '09
[Re: rolf magne]
Yellowbird™
Medlem
Registered: 06/12/2001
Loc: Ulsteinvik, Sunnmøre
Hei,
Bare for å avklare, dette er ikke en tur for bare de som flyr acro, dette er en uorganisert tur som hvem som helst kan bli med på, flyvende, ikkeflyvende, skliturentusiaster, XC jegere, acro eller whatever
Hovedformålet med turen for Rolf Magne fra Kristiansund, hans vakre Erina Hammer med det store smilet og den rare dialekten (Sarp), den bereiste Frank Velle Andersen som kommer nordfra og meg, er å kose oss og fly, allerhelst en masse samt å ha det trivelig etter flyving i tillegg så er det to stykker til som ikke flyr som blir med.
Har allerede bedt Rolf Magne være litt restriktiv med Jägermeister-korken, noe som går hardt utover morgenflyvingen som da blir utsatt til senere. Jaja sier han
Kan garantere at latteren sitter løst, vi tar ting ikke så høytidelig. Jeg snakker mye til vanlig, men når vi to skal trene acro sammen kommer nervene våre til å gjøre at vi prater ustanselig og gjerne prøver å spøke vekk ting. Erina koser seg med å fly litt hit og litt dit. I tillegg skal såvidt meg bekjent, nok pilot en fra Rom(sda)ling-klubben være med, samt to ikke piloter.
Erfaringen vår spenner over litt forskjellig, men vi har ikke med XC utstyr pga vektbegrensning samt at vi bare blir der en uke, men det er ikke utelukket at vi tar oss en tur likevel med en liten skjerm.
Om vi blir en liten eller større gjeng blir det bare desto triveligere, det blir garantert fortalt mange morsomme historier både fly og ikke flyrelatert, samt at vi skal gjøre vårt for å lage noen nye
Er du i tvil så er du ikke i tvil, bli med !!!! Denne turen er i Mojo'ens navn, flyglede står sentralt.
Vil med det samme presentere litt av nivået vi flyr på, her ved Rolf Magnes video:
og en slæger fra en av mine mange fuckups:
Forventningsfull og smilende -Luis "Mickey" Fonseca-
Redigert av Yellowbird™ (28/07/200915:07) Edit Reason: Antall reisende, tekst og mediatags
_________________________ *0*"In Paragliding Acrobatics it is not the speed that kills you, but the lack of it..."